| Шкільна бібліотека - інформаційний центр із забезпечення освітнього процесу |
Основні завдання шкільної бібліотеки:
• бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів у
забезпеченні всіх напрямків навчально-виховного процесу конкретного закладу в засвоєнні я
к програмних, так і позапрограмних вимог, у самоосвіті;
• забезпечення інтелектуального доступу до інформації шляхом
систематичного аналізу, відбору, оцінки та створення інформації на всіх освітніх етапах з усіх галузей змісту освіти;
• забезпечення доступу до інформації шляхом ретельно відібраних і систематично організованих різноманітних
навчальних матеріалів різних рівнів складності – як друкованих, так і інших носіїв інформації;
• розвиток в учнів умінь орієнтуватись в інформаційному просторі, а також
самим створювати інформацію шляхом широкого відбору засобів комунікації і застосування нових інформаційних технологій;
• забезпечення матеріалами, які підготують учнів до безперервної освіти.
Пріоритетні напрямки функціонування шкільної бібліотеки:
– підвищення інформаційної, освітньої, культурологічної, виховної, пізнавальної функції;
– глибоке вивчення читацьких інтересів та як повніше задоволення їх;
– координація дій шкільної бібліотеки зі школярами, педагогами, батьками в популяризації книги;
– систематична робота по збереженню книжкового фонду;
– вивчення і впровадження в практику роботи кращого досвіду бібліотек ЗНЗ;
– сприяти підвищенню методичної, педагогічної майстерності вчителів школи, популяризації педагогічної літератури;
– всебічне сприяння різними формами і методами бібліотечної роботи
самоосвіті учнів, педагогічних працівників: забезпечення програмами, підручниками, посібниками.
З огляду на це роль бібліотекаря набуває нових значень. Крім своїх традиційних функцій він має
здійснювати постійний пошук активних форм роботи з учнями щодо вироблення вміння орієнтуватись у зростаючому потоці інформації.
Діяльність шкільних бібліотек щодо забезпечення інформаційних потреб учнів, педагогів включає систематичний аналіз використання
бібліотечного фонду, його популяризації. Крім того шкільна бібліотека складає і готує списки літератури з навчально-виховної роботи
закладу, популяризує бібліотечно-бібліографічні знання серед учнів, проводить бесіди, організує різні тематичні виставки,
конференції, літературні вітальні й вечори.
В умовах інформатизації суспільства особливого значення набуває формування інформаційної культури та її найважливішої
складової бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів.
Ефективною формою реалізації цього завдання є бібліотечні уроки, дні бібліографії, індивідуальні та групові бесіди, консультації, діяльність гуртків.
Шкільна бібліотека повинна заохочувати дітей
до систематичного читання задля постійного підвищення рівня особистого розвитку,
сприяти виробленню в дітей навичок самостійної роботи з книгою, підвищенню якості й ефективності процесу читання: критичного аналізу,
переосмислення і творчої інтерпретації прочитаного. Виконанню цих функцій сприяє проведення свят та конкурсів –
''Тиждень дитячої та юнацької книги'', ''Найкращий читач'', що проводяться кожного року,
різні форми роботи з батьками, які знайомлять їх з методами, що сприяють розвитку читацьких інтересів дітей.
Центр освітніх технологій Управління освіти працює над вирішенням таких проблем:
• сприяння формуванню навичок основ комп’ютерної грамотності бібліотекарів;
• сприяння формуванню фонду електронних ресурсів бібліотек;
• посилення роботи оргкомітетів, класних керівників, учителів з предметів, органів самоврядування,
батьків щодо збереження навчальної книги
|