Новини
Контакти
ДНЗ
ЗНЗ
ПНЗ
Реєстрація в ДНЗ

Oбговорення проекту нового Положення про екстернат в загальноосвітніх навчальних закладах
   МОН України запрошує всіх зацікавлених осіб долучитися до громадського обговорення проекту нового Положення про екстернат в загальноосвітніх навчальних закладах.
Що нового в проекті Положення:
- розширено перелік осіб, які можуть здобувати загальну середню освіту екстерном, зокрема, до переліку включено осіб, які проживають на неконтрольованих територіях;
- збільшено термін подачі заяв на екстернат, таку заяву можна подати з першого вересня;
- для осіб з неконтрольованих територій термін подачі заяв про зарахування на екстернат не обмежується;
- рішення про зарахування на екстернат приймає навчальний заклад без погодження з відповідним органом управління освітою;
- розширено права екстерна на одночасне проведення оцінювання рівня його навчальних досягнень за декілька освітніх рівнів (початкової, базової чи повної загальної середньої освіти);
- екстернам з неконтрольованих територій, які в один рік проходять атестацію за курс базової і повної загальної середньої освіти, надається право проходження атестації за курс базової загальної середньої освіти без наявності річного оцінювання навчальних досягнень, окрім предметів українознавчої складової.
(за матеріалами сайту http://mon.gov.ua)
Розпочато обговорення програм базової школи
   13.02.2017 стартувало онлайн обговорення навчальних програм для учнів 5-9 класів. Кожен може взяти участь в оновленні програм та запропонувати потрібні українській школі зміни на платформі EdEra за посиланням (https://www.ed-era.com/mon59/).
Загалом на обговорення виставлено 23 навчальні програми для 5-9 класів.Серед них: Українська мова, Українська література, Математика, Інформатика, Фізична культура, Фізика, Трудове навчання, Мистецтво, Основи здоров’я, Історія, Зарубіжна література, Географія, Хімія, Біологія, Природознавство, Англійська мова (для загальноосвітніх шкіл), Англійська мова (для спеціалізованих шкіл), Німецька мова (для загальноосвітніх шкіл), Німецька мова (для спеціалізованих шкіл), Французька мова (для загальноосвітніх шкіл), Французька мова (для спеціалізованих шкіл), Іспанська мова (для загальноосвітніх шкіл), Іспанська мова (для спеціалізованих шкіл).
Презентовано концепцію «Нової української школи»
  
18.06.2016, під час педагогічної конференції «Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти у 2015/2016 навчальному році та завдання на 2016/2017 навчальний рік», міністр освіти і науки України Лілія Гриневич презентувала Концепцію «Нової української школи» – ідеологію реформи середньої освіти, що почне діяти в 2018 році.
“Наше завдання – кожній дитині дати доступ до якісної освіти. Успіх України в тому, щоб побудувати суспільство освіченого загалу, бо кожна дитина, не залежно від її здібностей, має право на успіх в житті, на максимальне розкриття власних здібностей, яке може запропонувати якісна освіта”, - наголосила Лілія Гриневич.
Міністр зазначила, що реформа орієнтована на те, щоб зробити випускника конкурентноздатним у 21-му столітті - випустити зі школи всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість, патріота з активною позицією, інноватора, здатного змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя.
Формула “Нової української школи” складається з 8 базових компонентів:
1. Нового змісту освіти, заснованого на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.
2. Педагогіки, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.
3. Умотивованого учителя, який має свободу творчості й розвивається професійно.
4. Орієнтації на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.
5. Наскрізного процесу виховання, який формує цінності.
6. Нової структури школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.
7. Децентралізації та ефективного управління, що надасть школі реальну автономію.
8. Справедливого розподілу публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.
Виховний процес буде невід’ємною складовою усього освітнього процесу і орієнтуватиметься на загальнолюдські цінності. Виховання не буде винесено в окремі “заняття з моралі”. Формування характеру можливе лише через наскрізний досвід. Усе життя Нової школи буде організовано за моделлю поваги до прав людини та демократії.
Представлений варіант концепції не є остаточним, кожен може долучитися до обговорення та надіслати свою думку щодо концепції за адресою novashkola@mon.gov.ua. У темі листа вказуйте “Обговорення Концепції”, у листі обов’язково зазначайте назву розділу, абзац і номер сторінки, яких стосуються ваші думки.
“Я хочу заохотити всіх, хто має таку можливість, обєднувати навколо ідей нової школи освітян. Ми мусимо дивитися не тільки під ноги, плутаючиcь в сьогоднішніх проблемах, ми мусимо йти вперед”, - додала Лілія Гриневич.
Довідково: діалог щодо стратегії змін тривав понад три роки. Долучилися усі зацікавлені групи – освітяни, батьки, роботодавці, політичні сили та владні інституції, незалежні експерти та міжнародні організації. В основу концепції покладені: «Концепція розвитку освіти України на період 2015-2025 років», підготовлена Стратегічною дорадчою групою «Освіта» в рамках спільного проекту Міжнародного фонду «Відродження» та БФ «Інститут розвитку освіти», а також «Концепція середньої загальноосвітньої школи України» Національної академії педагогічних наук України, «Візія нової української школи», підготовлена спільнотою відповідального вчительства EDCamp Ukraine.
(джерело: http://mon.gov.ua)
В Україні розробили Дорожню карту освітніх реформ
   Стратегічною дорадчою групою при Міністерстві освіти і науки України розроблено Дорожню карту освітніх реформ на період 2015 – 2025 років, яку вже передано до МОН України. Документ детально описує реалізацію освітньої реформи в Україні.
Разом з тим, враховуючи досвід обговорення Концепції розвитку освіти України, розробники Дорожньої карти наголошують на тому, що вона не є директивою. ''Це - робочий документ, який передається до МОН України як детальний план реалізації освітньої реформи, програма дій, що розрахована щонайменше на одне десятиліття'', - зазначають автори дорожньої карти.
До Стратегічної дорадчої групи, яка брала участь у розробці документа включено українських та іноземних експертів, представників МОН України, представників неурядових організацій.
''Кожний пункт дорожньої карти потребує детальнішої експертної та громадської дискусії, ретельних розрахунків, оцінки ризиків, залучення ширшого кола профільних спеціалістів, з’ясування громадської думки'', - підкреслюють розробники документа.
Докладніше: Дорожня карта освітньої реформи (2015 – 2025).
(за матеріалами сайту osvita.ua)




Офіційний сайт Управління освіти адміністрації Індустріального району Харківської міської ради 2016 (C)