Новини
Контакти
Заклади
дошкільної освіти
Заклади
загальної середньої освіти
Заклади
позашкільної освіти

2017 - Рік Японії в Україні


Указ Президента України від 11.01.2017 №1/2017 «Про оголошення 2017 року Роком Японії в Україні»



Районний конкурс з декоративно-прикладного мистецтва «Розмаїття талантів»
   17.03.2017 на базі ПДЮТ «ІСТОК» відбувся традиційний районний конкурс з декоративно-прикладного мистецтва «Розмаїття талантів», присвячений року Японії в Україні.
У конкурсі взяли участь всі школи району (92 учня) у п’яти номінаціях: бісер, оригамі, аплікація, писанкарство, малюнок.
ДОКЛАДНІШЕ
Офіційний логотип ''Року Японії в Україні''

Oбрано офіційний логотип «Року Японії в Україні», присвяченого святкуванню 25 річниці встановлення дипломатичних відносин між Японією та Україною. Цей логотип створений японським графічним дизайнером паном Томоо Каваі, який проживає у префектурі Шіга. Головним мотивом у цьому логотипі стали національні прапори обох країн. Хіномару (японська назва прапору Японії) і пасхальне яйце притуляються один до одного, чим символізують дружні відносини між Японією та Україною. Даний дизайн було обрано серед 32 інших пропозицій, представлених на розгляд Посольства Японії у період від 22 серпня до 7 жовтня 2016 року.

2017 рік за ініціативою Президента України оголошено роком Японії в Україні. Не викликає сумніву, що це - ще один крок на шляху до співдружності двох країн, а зближення українського та японського народів посприяє розвитку діалогу культур, таких своєрідних і цікавих.

Це країна з дуже давніми й непорушними традиціями, що чітко дотримуються й досі. Так залишилися традиційними японський костюм, літературна японська мова, національний інтер’єр, церемонія чаювання, театр «кабукі» і величезна кількість інших оригінальних звичаїв. І це все — в оточенні надсучасних нанотехнологій! Ось таке унікальне поєднання традиційного й сучасного суспільства, чого не зустрінеш у будь-якій іншій культурі.
Унікальним також є ставлення японців до природи — воно сповнене глибоко споглядання і романтики. Цей народ захоплюються натуральною красою пейзажу, квітів, моря, яку здавна оспівує у віршах. У Японії існують навіть спеціальні церемонії споглядання природних явищ.

Система освіти Японії


Система освіти, що діє сьогодні в Японії, була створена після другої світової війни за безпосередньою участю американських спеціалістів, тому за своєю структурою вона практично повністю копіює американську: 6-річна початкова, 3-річна молодша середня, 3-річна старша середня школа, 2-4-річні коледжі та університети.
Для Японії характерна висока повага до освіти, навіть ''культ освіти''. Японці називають своє суспільство ''суспільством дипломів'', де багато важить не тільки рівень навчального закладу, що його видав, але і його престиж.
На відміну від європейського та американського, японський навчальний рік починається з 1 квітня і закінчується 31 березня. Він є найдовшим серед навчальних років у розвинених країнах. Після перехідних екзаменів вони мають літні, зимові та весняні канікули .
Дошкільне виховання здійснюється в дитячих садках, які відвідують діти, як правило, з 5 років. 63% дитячих садків належать приватним особам. Вже на цьому етапі починається урахування престижності виховного закладу: він повинен забезпечити найбільш успішний початок шкільного життя.
Початкова школа. Більшість шкіл в Японії державні. Програма початкової школи включає 8 обов'язкових предметів (японська мова, соціальні предмети, арифметика, природознавство, музика, мистецтво та праця, домашнє господарство та фізичне виховання), основи морального виховання і спеціальну діяльність (шкільні та класні збори, гурткова робота, різні церемонії, екскурсії, спортивні змагання, користування бібліотекою, заняття з гігієни, правил безпеки тощо).
Молодша середня школа. До навчального плану входять як обов'язкові предмети, так і предмети за вибором. Відбір обов'язкових предметів здійснюється не самими учнями, а місцевими керівниками освіти згідно з локальною необхідністю та нахилами школярів. Серед предметів за вибором - іноземна мова (часто англійська) або комбінація професійного та естетичного циклів.
Характерною рисою японських шкіл є вилике наповнення класів: у початковій школі - до 40 учнів, у молодшій середній - від 41 до 45. Багатолюдність у класах, орієнтація на заучування примушує батьків звертатися до репетиторів. Масовим явищем стало навчання школярів на приватних додаткових курсах ''дзюку'' (понад 25% учнів початкових шкіл та близько 60 % - молодших середніх). Використання такої системи компенсуючого навчання, діяльність якої не переривається навіть влітку, є однією з важливих причин ефективності японської школи.
Старша середня школа. Перехід до старшої середньої школи пов'язаний із вступними екзаменами у вигляді тестів, що визначають успішність навчання з окремих предметів та коефіцієнт розумової обдарованості. Навчання диференційоване, з поділом на потоки та профілі. Як правило існують два відділення: загальноосвітнє, з поділом на академічний (гуманітарний та природничо-математичний), що готує до вступу в університет і загальні профілі; та професійне із сільськогосподарським, риболовним, промисловим, комерційним, домогосподарським профілями й циклами більш вузької спеціалізації.
Порівняльна характеристика відділень показує, що на загальному відділенні вивчають приблизно ті ж предмети, що й на академічному, але на нижчому рівні. Отже, знання мають більш прикладний характер. Професійне відділення готує учнів до праці з певної спеціальності. Загальноосвітня програма зведена до мінімуму.
Навчання в старшій середній школі Японії є платним як у державних, так і в приватних школах, які відвідує близько 28% школярів.
Доступ громадян до освіти. Середня освіта Японії триває 12 років і поділяється на три стадії однакової тривалості, з яких остання досить диференційована і використовує кредитну систему врахування виконаного (атестат вимагає 85 кредитів, кожен з яких відповідає 35 годинам занять).
Прийом студентів до вищих навчальних закладів досить регламентований. Процес вступу складний і тривалий. Спочатку Національний центр прийому в університети централізовано проводить однаковий для всіх тест з перевірки шкільних досягнень учнів. Ті, хто подолав цей бар'єр, одержують змогу складати вступні іспити та проходити співбесіди в обраний університет. Не забороняється складання тестів одночасно до кількох ВНЗ, віддається перевага тим, хто досягає високих результатів після кількох невдалих спроб на попередніх вступних сесіях. Екзамени відіграють надзвичайно важливу роль у системі освіти Японії, тому такими поширеними є репетиторські послуги і відповідні заклади різного типу, тому японський школяр і вчиться ''у дві зміни'': зранку в школі, увечері - в репетиторів.
Офіційний сайт Управління освіти адміністрації Індустріального району Харківської міської ради 2016 (C)