Новини
Контакти
Заклади
дошкільної освіти
Заклади
загальної середньої освіти
Заклади
позашкільної освіти

Для вчителів початкової школи


Лист МОН від 29.09.2020 №1/9-550
   Лист МОН від 29.09.2020 №1/9-550 “Щодо окремих питань оцінювання та фіксації результатів навчання учнів початкових класів Нової української школи”.
Наказ МОН № 1146 від 16.09.20 року
   Наказ МОН №1146 від 16.09.2020 року «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи».
Наказ МОН № 1096 від 02.09.20 року
   Наказ МОН №1096 від 02.09.2020 року «Про внесення змін до методичних рекомендацій щодо заповнення класного журналу учнів початкових класів нової української школи».
МОН змінило типові програми для 1-4 класів НУШ
   Міністерство освіти і науки внесло зміни в типові освітні програми для 1-2-х та 3-4-х класів Нової української школи. Зміни затверджені наказами №1272 та №1273 від 8 жовтня, які опубліковані на сайті МОН.
Cемінар для керівників закладів загальної середньої освіти району
   16.04.2019 на базі ХЗОШ № 70 відбувся семінар для керівників закладів загальної середньої освіти району «Комплексний підхід керівника закладу освіти до організації освітнього процесу в умовах Нової української школи», на якому керівники ознайомилися з досвідом роботи класів Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №70 Харківської міської ради Харківської області з питань організації роботи НУШ та визначили нові цілі діяльності адміністрації закладу освіти задля підвищення професійного рівня сучасного вчителя.
ФОТОЗВІТ
Затверджена програма ЗНО для вчителів початкової школи
   Міністерство освіти затвердило програму незалежного тестування фахових знань та умінь учителів початкової школи. Відповідний наказ від 14.01.2019 №33 підписаний міністром освіти Лілією Гриневич.
Програма призначена для оцінювання фахових знань та умінь учителів початкової школи шляхом проведення ЗНО, яке відбуватиметься у межах сертифікації педагогічних працівників.
Незалежне тестування вчителів початкових класів стане одним з трьох інструментів сертифікації вчителів початкових класів.
Планується, що ЗНО застосовуватиметься для перевірки фахових знань та умінь як складових професійних компетентностей вчителя початкової школи відповідно до його трудових функцій.
Програму структуровано відповідно до трудових функцій учителя: планування та організація освітнього процесу; забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів; створення освітнього середовища.
Посібник «Нова українська школа: порадник для вчителя» - методичні рекомендації для вчителів початкової школи
   Міністерство освіти і науки України планує забезпечити заклади освіти примірниками «Нова українська школа: порадник для вчителя», що містять методичні рекомендацій для початкової школи.
Ця книга містить матеріали та практичні завдання, які допоможуть учителям створювати освітнє середовище, забезпечувати різні форми інтегрованого навчання, залучати до педагогічної взаємодії родини дітей, інших партнерів, оцінювати власну практику в контексті освітніх новацій, здійснювати моніторинг розвитку учнів.
Завантажити електронну версію посібника можна за посиланням.
Методичні рекомендації щодо заповнення Класного журналу 1 класів НУШ
   Міністерство освіти і науки видало нові Методичні рекомендації щодо заповнення Класного журналу перших класів НУШ (наказ МОН України від 07.12.2018 №1362).
ІМЗО опублікував електронні версії підручників для 1 класу
   Інститут модернізації змісту освіти опублікував електронні версії 15 підручників для 1 класу. Книжки опубліковані на сайті інституту.
(за матеріалами сайту http://nus.org.ua/)
МОН затвердило свідоцтво досягнень для учнів 1-х класів
   Міністерством освіти і науки затверджені методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі (наказ МОН № 924 від 20.08.2018).
МОН підготувало новий порядок для груп подовженого дня
   МОН підготувало новий порядок створення груп подовженого дня у школах. У новому Порядку закладено такі важливі зміни:
- передбачено можливість створення інклюзивних та/або спеціальних груп подовженого дня. Визначено особливості процедури їх відкриття, наповнюваності та організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами;
- групи, як і основне навчання, мають формувати в учнів ключові компетентності, а також забезпечувати виконання індивідуальної програми розвитку дітей з особливими освітніми потребами;
- скасоване Положення допускало комплектування груп у межах щонайменше 4-х вікових категорій (наприклад, з учнів 2-5 класів), а тепер різниця у віці учнів з однієї групи не має перевищувати двох вікових груп (приміром, з учнів 2-3 класів). Це дозволить забезпечити комфортніші умови для дітей з урахуванням їх індивідуальних психологічних відмінностей та фізичного розвитку.
(за матеріалами сайту https://mon.gov.ua/)
Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році
   Міністерство освіти і науки України надіслало для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році, розроблені спільно з Національною академією педагогічних наук України та Інститутом модернізації змісту освіти (лист МОН України від 03.07.2018 №1/9-415).
Підсумкове заняття з підвищення кваліфікації учителів початкових класів
   07.06.2018 в районі пройшло підсумкове заняття з підвищення кваліфікації учителів початкових класів, які навчатимуть учнів перших класів Нової української школи у 2018/2019 навчальному році, та заступників директорів закладів загальної середньої освіти з навчально-виховної роботи в початкових класах за темою: «Особливості організації освітнього процесу у 1-му класі в умовах упровадження нового Державного стандарту початкової освіти». Упродовж березня - червня для роботи в Новій українській школі тренерами –педагогами району було підготовлено 61 педагог.
ФОТОЗВІТ
У МОН підготували нову модель оцінювання для перших класів
   У Міністерстві освіти і науки розробили нову модель оцінювання в перших класах і надіслали її в школи, що пілотують новий Стандарт початкової освіти.
Ця модель ґрунтується на формувальному оцінюванні, що дозволяє оцінити насамперед процес навчання, а не результат (тобто кількість помилок), а також поступ кожного учня. Зокрема, за запропонованим зразком Свідоцтва досягнень учителі оцінюватимуть, як активно дитина працювала на уроці, чи була допитливою, чи добре співпрацювала з іншими тощо.
Документ уже надіслали для апробування в школи, які пілотують новий Стандарт початкової освіти. За результатами оцінювання в цих класах і зворотного зв’язку від учителів, Міністерство внесе корективи і надасть нову форму оцінювання всім першим класам для 2018/2019 навчального року.
(за матерілами сайтів https://mon.gov.ua, http://nus.org.ua)
Cемінар-тренінг для вчителів початкових класів
   19.04.2018 на базі Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 157 Харківської міської ради Харківської області пройшов семінар-тренінг для вчителів початкових класів «Викладання предметів початкової школи у рамках реалізації Концепції Нової української школи». Учасники семінару практично ознайомилися з новими підходами до організації освітнього процесу в початкових класах та з сучасними формами та методами роботи, спрямованими на формування ключових компетентностей молодших школярів.
ФОТОЗВІТ
На обговорення винесли порядок створення груп подовженого дня у школах
   Міністерство освіти і науки винесло на обговорення проект наказу про порядок створення груп подовженого дня у школах.
Основною ціллю державного регулювання є визначення механізму утворення груп подовженого дня у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти та основних засад їх функціонування.
Зауваження та пропозиції до проекту наказу приймаються в письмовому вигляді та електронною поштою до 13 травня 2018 року.
Науково-практичний семінар для заступників директорів шкіл щодо організації роботи Нової української школи
   17.04.2018 на базі Харківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 155 Харківської міської ради Харківської області відбувся науково-практичний семінар для заступників директорів шкіл щодо організації роботи Нової української школи «Нова українська школа. Нові підходи до навчання та виховання». На семінарі виступив кандидат педагогічних наук, головний редактор журналу «Управління школою» педагогічного видавництва «Основа» (Україна, м.Харків) Григораш В.В. з доповіддю за темою «Реалізація концептуальних засад реформування середньої школи на сучасному етапі».
Заняття з підвищення кваліфікації педагогічних працівників
   17.03.2018 на базі ХЗОШ № 70 та ХСШ № 155 розпочалися заняття з підвищення кваліфікації педагогічних працівників «Особливості організації освітнього процесу у 1-му класі в умовах упровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти». Під час занять вчителі початкових класів та заступники директорів з навчально-виховної роботи ознайомилися з Концепцією Нової української школи, викликами, що стоять перед початковою школою; обговорили нові професійні ролі і завдання сучасного вчителя в контексті концепції Нової української школи; практично ознайомилися з методикою проведення ранкових зустрічей та особливостями встановлення правил.
ФОТОЗВІТ
Онлайн-курс для вчителів початкової школи
   На сайті EdEra вже доступні матеріали 3-го модулю «Інтегроване навчання» онлайн-курсу для вчителів початкової школи. Про це йдеться у листі-роз’ясненні Міністерства освіти і науки України від 26.02.2018 №1/9-114.
Зокрема, у цьому модулі вчителі зможуть отримати базові знання про інтеграцію предметів, ознайомитися з відповідними методиками та техніками. У 6 додатках до листа докладно роз’яснюються технічні деталі організації курсу.
Навчальна програма підготовки тренерів НУШ
   Міністерство освіти і науки затвердило Орієнтовну навчальну програму підготовки тренерів для учителів Нової української школи. Про цей йдеться в наказі МОН України ві 05.02.2018 №97 “Про затвердження Орієнтовної навчальної програми підготовки тренерів для навчання педагогічних працівників, які навчатимуть учнів перших класів у 2018/2019 і 2019/2020 навчальних роках”, опублікованому на сайті Інституту модернізації змісту освіти.
Програма складається з 60 годин дистанційного курсу та 60 годин очного навчання, що включає підготовку тренерів у громадських та інших освітніх організаціях.
  
ОНЛАЙН-КУРС ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ (записатися на курс)

  
Презентація онлайн-курсу для вчителів початкової школи, які навчатимуть 1-й клас з вересня 2018-го

Pоз’яснення про онлайн-курс для вчителів початкової школи
   Міністерство освіти і науки підготувало лист-роз’яснення від 01.02.2018 №1/9-73 ''Щодо деяких організаційних питань з підготовки педагогічних працівників на сайті студії онлайн-освіти ЕdЕга''.
Документ містить інструкцію з реєстрації, відповіді на часті запитання, рекомендації з роботи на сайті EdEra, на якому розміщено курс, та чимало інших корисних матеріалів.
Для того, щоб учителям було легше зорієнтуватись, як зареєструватись і користуватись курсом, до листа підготовлено 7 додатків.
(за матеріалами сайту http://nus.org.ua/)

Oновлені навчальні програми для 1-4 класів


Лист МОН України від 07.10.2016 №1/9-541 ''Про скасування листа МОН від 28.01.2014 №1/9-74 ''Щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів''

Лист МОН України від 06.09.2016 № 1/9-464 «Щодо надання деяких роз’яснень з організації навчально-виховного процесу у початковій школі»

Наказ МОН України від 19.08.2016 № 1009 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 №1222»

Лист МОН України від 17.08.2016 №1/9-437 “Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах”

Наказ МОН України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм загальноосвітніх навчальних закладів»

Навчальні програми для початкової школи

Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи

Загальнонавчальні уміння і навички учнів початкової школи (розроблено МОНУ як складову впровадження оновлених програм та нових підходів)

До уваги вчителів початкових класів
   Міністерство освіти і науки України надіслало лист від 07.10.2016 №1/9-541 ''Про скасування листа МОН від 28.01.2014 №1/9-74 ''Щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів''.
У відомстві назначають, що неможливість використання зазначеного листа пов'язана у зв'язку з затвердженням наказу МОН №948 від 05.08.2016 р., яким затверджені зміни до навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів та наказу №1009 від 19.08.2016 р., який містить нові орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.
Нові орієнтовні вимоги оцінювання та методичні рекомендації для початкової школи
   Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів та методичні рекомендації до оновлених програм початкової школи стали більш демократичними – оприлюднено наказ Міністерства освіти і науки України та лист з методичними рекомендаціями. Нововведення мають застосовуватись в школах вже з 1 вересня.
Відтепер оцінювання – це конфіденційна інформація, яка стосується лише вчителя, дитини та її батьків, тобто навчальні досягнення учнів не мають озвучуватися на батьківських зборах чи вивішуватися публічно у вигляді різноманітних рейтингів.
Знято оцінювання каліграфії, вимоги до якої були занадто деталізовані в попередній редакції документу, залишено лише вимогу, що письмо має бути охайним та розбірливим. Також учням не будуть знижувати оцінки за ''неправильний'' відступ кількості клітинок та рядків.
Вилучено вимоги та критерії щодо підписання зошитів та щомісячну оцінку за ведення зошитів – МОН відмовилося від радянської традиції регламентації настільки дрібних питань.
«Вчитель має навчити дітей культурі письма і правилам оформлення робіт, але кількість клітинок і форму підписання зошитів не повинно регламентувати Міністерство освіти і науки», - говорить головний спеціаліст департаменту загальної середньої освіти МОН Алевтина Лотоцька.
Домашні завдання не повинні задавати на вихідні, святкові та канікулярні дні (канікули), а їх обсяг віднині обмежено. Так, в перших класах домашніх завдань не повинно бути зовсім, в 2 класі – не більше, ніж дитина може виконати самостійно за 45 хвилин, в 3 класі – за 1 годину 10 хвилин, в 4 класі – за 1 годину 30 хвилин.
В методичних рекомендаціях наголошено на неприпустимості перевантаження учнів завданнями, які містяться у додаткових посібниках, зошитах з друкованою основою тощо.
Нагадується, що оцінювання в 1 класі немає, а 2 клас також може не оцінюватися за рішенням педагогічної ради школи.
До предметів, що не оцінюються за бальною системою протягом всієї початкової школи, додано ''Трудове навчання'' та ''Я у світі''. Тобто, загалом за бальною системою в 1-4 класах не оцінюються «Інформатика», «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», інтегрований курс «Мистецтво», «Основи здоров’я», «Фізична культура», «Я у світі» та «Трудове навчання».
Для того, щоб полегшити вчителям роботу за новими програмами, в методичних рекомендаціях детально розписано методичні підходи, які можна використовувати для навчання, показано приклади інтерактивної роботи та компетентнісно-орієнтованих завдань.
Щоб понизити психологічне напруження у першокласників, за рішенням учителя, до сформування навички письма рекомендується користуватись простим олівцем. На розсуд учителя допускається виправлення або гумкою, або закресленням. При цьому наявність охайних виправлень, здійснених самою дитиною, не впливає на зниження балу за роботу, а час і етап переходу на кулькову ручку визначає сам учитель, індивідуально для кожної дитини.
Вчителям також не рекомендують користуватися червоною ручкою при перевірці письмових робіт в адаптаційному періоді (1 клас). Колір ручки для виставлення оцінок в зошитах і щоденниках вчитель може вибирати самостійно.
(за матеріалами офіційного сайту МОН України)
Офіційний сайт Управління освіти адміністрації Індустріального району Харківської міської ради 2016 (C)