Новини
Контакти
Заклади
дошкільної освіти
Заклади
загальної середньої освіти
Заклади
позашкільної освіти

Oновлені навчальні програми для 1-4 класів


Лист МОН України від 07.10.2016 №1/9-541 ''Про скасування листа МОН від 28.01.2014 №1/9-74 ''Щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів''

Лист МОН України від 06.09.2016 № 1/9-464 «Щодо надання деяких роз’яснень з організації навчально-виховного процесу у початковій школі»

Наказ МОН України від 19.08.2016 № 1009 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 №1222»

Лист МОН України від 17.08.2016 №1/9-437 “Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах”

Наказ МОН України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм загальноосвітніх навчальних закладів»

Навчальні програми для початкової школи

Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи

Загальнонавчальні уміння і навички учнів початкової школи (розроблено МОНУ як складову впровадження оновлених програм та нових підходів)

До уваги вчителів початкових класів
   Міністерство освіти і науки України надіслало лист від 07.10.2016 №1/9-541 ''Про скасування листа МОН від 28.01.2014 №1/9-74 ''Щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів''.
У відомстві назначають, що неможливість використання зазначеного листа пов'язана у зв'язку з затвердженням наказу МОН №948 від 05.08.2016 р., яким затверджені зміни до навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів та наказу №1009 від 19.08.2016 р., який містить нові орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.
Нові орієнтовні вимоги оцінювання та методичні рекомендації для початкової школи
   Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів та методичні рекомендації до оновлених програм початкової школи стали більш демократичними – оприлюднено наказ Міністерства освіти і науки України та лист з методичними рекомендаціями. Нововведення мають застосовуватись в школах вже з 1 вересня.
Відтепер оцінювання – це конфіденційна інформація, яка стосується лише вчителя, дитини та її батьків, тобто навчальні досягнення учнів не мають озвучуватися на батьківських зборах чи вивішуватися публічно у вигляді різноманітних рейтингів.
Знято оцінювання каліграфії, вимоги до якої були занадто деталізовані в попередній редакції документу, залишено лише вимогу, що письмо має бути охайним та розбірливим. Також учням не будуть знижувати оцінки за ''неправильний'' відступ кількості клітинок та рядків.
Вилучено вимоги та критерії щодо підписання зошитів та щомісячну оцінку за ведення зошитів – МОН відмовилося від радянської традиції регламентації настільки дрібних питань.
«Вчитель має навчити дітей культурі письма і правилам оформлення робіт, але кількість клітинок і форму підписання зошитів не повинно регламентувати Міністерство освіти і науки», - говорить головний спеціаліст департаменту загальної середньої освіти МОН Алевтина Лотоцька.
Домашні завдання не повинні задавати на вихідні, святкові та канікулярні дні (канікули), а їх обсяг віднині обмежено. Так, в перших класах домашніх завдань не повинно бути зовсім, в 2 класі – не більше, ніж дитина може виконати самостійно за 45 хвилин, в 3 класі – за 1 годину 10 хвилин, в 4 класі – за 1 годину 30 хвилин.
В методичних рекомендаціях наголошено на неприпустимості перевантаження учнів завданнями, які містяться у додаткових посібниках, зошитах з друкованою основою тощо.
Нагадується, що оцінювання в 1 класі немає, а 2 клас також може не оцінюватися за рішенням педагогічної ради школи.
До предметів, що не оцінюються за бальною системою протягом всієї початкової школи, додано ''Трудове навчання'' та ''Я у світі''. Тобто, загалом за бальною системою в 1-4 класах не оцінюються «Інформатика», «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», інтегрований курс «Мистецтво», «Основи здоров’я», «Фізична культура», «Я у світі» та «Трудове навчання».
Для того, щоб полегшити вчителям роботу за новими програмами, в методичних рекомендаціях детально розписано методичні підходи, які можна використовувати для навчання, показано приклади інтерактивної роботи та компетентнісно-орієнтованих завдань.
Щоб понизити психологічне напруження у першокласників, за рішенням учителя, до сформування навички письма рекомендується користуватись простим олівцем. На розсуд учителя допускається виправлення або гумкою, або закресленням. При цьому наявність охайних виправлень, здійснених самою дитиною, не впливає на зниження балу за роботу, а час і етап переходу на кулькову ручку визначає сам учитель, індивідуально для кожної дитини.
Вчителям також не рекомендують користуватися червоною ручкою при перевірці письмових робіт в адаптаційному періоді (1 клас). Колір ручки для виставлення оцінок в зошитах і щоденниках вчитель може вибирати самостійно.
(за матеріалами офіційного сайту МОН України)
Офіційний сайт Управління освіти адміністрації Індустріального району Харківської міської ради 2016 (C)