Новини
Контакти
Заклади
дошкільної освіти
Заклади
загальної середньої освіти
Заклади
позашкільної освіти

Глосарій


Медіатека створюється як ресурсний центр друкованих і аудіовізуальних матеріалів на різних носіях інформації для надання допомоги педагогічним працівникам щодо впровадження і пропаганди передового педагогічного досвіду та інновацій в галузі освіти; впровадження нових інформаційних технологій в освітній і управлінський процеси; для створення інформаційного банку даних педагогічної інформації.
Завдання медіатеки:
Збір, накопичення, обробка, систематизація педагогічної інформації та доведення її до користувача шляхом розміщення на офіційному веб-сайті управління освіти.
Виявлення інформаційних потреб та задоволення запитів педагогічних працівників в області нових інформаційних технологій та педагогічних інновацій.
Комп'ютерна каталогізація та обробка інформаційних засобів,
Здійснення взаємодії з навчальними закладами по обміну інформацією та накопичення банку педагогічної інформації

Групи освітніх електронних ресурсів:
а) Навчальні програми, тренажери. ОЕР цієї категорії – це цілісний завершений програмний продукт, призначений для вивчення тієї чи іншої навчальної дисципліни, її розділів, тем, відпрацьовування і вироблення певних навичок. Як правило, такі ОЕР включають: навчальні матеріали, методичні рекомендації з їх використання, системи контролю вивчення, тести, тренажери тощо.
б) Предметні електронні бази даних. Комплексні або предметні електронні бази даних (ПЕБД) - універсальний набір окремих навчальних, методичних, ілюстративних, звукових матеріалів, що належать до відповідних освітніх програм (галузей знань) або знадобляться для поглибленого вивчення предметів.
в)Довідники, енциклопедії, програми, бібліотечки з аудіо- або відеовідтворенням. Електронні довідники та енциклопедії, навчальні програми, тексти художніх творів у візуальному або звуковому вигляді можуть бути представлені як самостійними програмними продуктами на окремих CD/DVD.
г)Інтернет-ресурси

Довідково-бібліографічний апарату (ДБА) медіатеки.
Функції ДБА медіатеки: інформаційна (відображає наявність конкретного документа у фонді); адресна (відображає місцезнаходження цього документа); ціннісно-орієнтуюча (підбір джерел за певною темою, проблемою).
Вимоги до ДБА: повнота і адекватність фонду; розкриття фонду в різних аспектах, відповідність бібліографічного опису документів існуючим стандартам; своєчасне поповнення і редагування (поточне, планове); взаємозв’язок складових ДБА медіатеки між собою та їх зв’язок із ДБА бібліотеки; доступність для користувачів.
Склад ДБА: тематична картотека, алфавітно-видові картотеки, ДБА віртуального ресурсу.
Тематична картотека створюється на основі аналітичного опису і повинна розкрити фонд з точки зору його змісту, незалежно від того, на якому із носіїв знаходиться інформація. Формується на основі розробленого рубрикатора. Бібліографічний опис документів, що мають політематичний зміст, дублюється в усіх необхідних рубриках тематичної картотеки.
Алфавітно-видова картотека відображає документ у цілому. Її функція – розкрити фонд медіатеки з усіма видами недрукованих носіїв інформації, що входять до його складу: відеокасетами, дискетами, діафільмами, СD/DVD, слайдами, віртуальними ресурсами. Всередині кожного виду документи мають бути розташовані за алфавітом назв.
Віртуальний довідково-бібліографічний апарат складається з посилань, наприклад, на веб-сайти бібліотек, навчальних закладів, музеїв, мистецьких, інформаційних центрів, електронні адреси з довідковими, повнотекстовими, бібліографічними джерелами, електронними підручниками, енциклопедіями, словниками тощо, які знаходяться за межами даної бібліотеки. Використовується в режимі віддаленого доступу і є доповненням до традиційного ДБА.
Офіційний сайт Управління освіти адміністрації Індустріального району Харківської міської ради 2016 (C)