Організація освітнього процесу з використанням технології дистанційного навчання
Наказ МОН №1115 від 08.09.2020 року «Про деякі питання організації дистанційного навчання»
Електронні версії підручників (https://imzo.gov.ua)
Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти
16 жовтня 2020 року набуло чинності Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти. Воно розширює можливості для дистанційного навчання учнів – як за дистанційною формою здобуття освіти, так і при використанні технологій дистанційного навчання в інших формах здобуття освіти.
Нове Положення було затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224.
“Ми розуміємо, що дистанційна освіта не може замінити справжнього очного навчання. Діти мають соціалізуватися, особливо в початковій школі. Через пандемію коронавірусу весь світ шукає альтернативні шляхи для економічного та соціального життя. І галузь освіти – не виняток, адже для нас важливо, щоб освітній процес тривав та був якісним і безпечним. Дистанційне навчання є перспективною сферою розвитку освіти в умовах її цифровізації. Водночас таке навчання у разі потреби дозволяє забезпечити індивідуальну освітню траєкторію здобувача освіти, а також неперервність освітнього процесу у випадках надзвичайних обставин, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти”, – зазначив т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет.
ДОКЛАДНІШЕ...
Платформа для дистанційного та змішаного навчання «Всеукраїнська школа онлайн»
Міністерство освіти та науки України спільно з Українським інститутом розвитку освіти та Міністерством цифрової трансформації України з метою забезпечення рівного доступу до якісної шкільної освіти учнів 5-11 класів запустили платформу для дистанційного та змішаного навчання «Всеукраїнська школа онлайн».
Всеукраїнська школа онлайн – E-SCHOOL.net.ua – це сучасний онлайн-ресурс для змішаного та дистанційного навчання учнів середньої та старшої школи з матеріалами, що пройшли експертизу та відповідають державним освітнім стандартам. ВШО забезпечує учнів відеопоясненнями, конспектом, тестами та можливістю відслідковувати свій навчальний прогрес. А вчителів – необхідними методичними рекомендаціями та прикладами застосування сучасних освітніх технологій. Наразі контент платформи розрахований на два тижні навчання відповідно до календарного плану, та щотижня він буде доповнюватися. Функціонал платформи буде постійно вдосконалюватися та розширюватися.
Окремий інформаційний ресурс МОН ''Вчимо і навчаємось на карантині: зміни в системі освіти''
Усі зміни в освітньому процесі, впроваджені через карантин, відтепер зібрано на окремому
інформаційному ресурсі МОН України ''Вчимо і навчаємось на карантині:
зміни в системі освіти''.
Інфоресурс містить ключову інформацію про зміни в роботі дитячих садків, шкіл, закладів ПТО, університетів та коледжів. Зокрема, тут розміщено актуальну інформацію про завершення навчального року в школах, цьогорічне ЗНО та вступну кампанію.
Сайт також містить корисну інформацію для педагогів – щодо режиму роботи, зарплат, відпустки, атестації,
заповнення класних журналів, інструментів для дистанційного навчання тощо. На інфоресурсі також
зібрано контакти установ і служб, які стануть у нагоді, якщо потрібно буде уточнити інформацію.
У разі змін режиму карантину або ухвалення через нього нових рішень у системі освіти інформація на сайті оновлюватиметься.
Декілька порад, які допоможуть утримати увагу дітей під час онлайн-занять
Локдауни та карантинні обмеження вже перетворили формат онлайн-навчання на норму. От тільки як бути певним, що дитина не увімкнула месенджер на фоні й дійсно слухає урок? Ці поради допоможуть утримати увагу дітей під час онлайн-занять:
•На першому уроці виділіть достатньо часу для пояснення, як користуватись обраною платформою. Завдяки цьому учні рідше відволікатимуться на вирішення технічних проблем в майбутньому.
•Починайте урок нестандартно. Це може бути ребус, в якому зашифрована тема заняття, прохання поділитись настроєм з класом, перегляд короткого відео тощо. Це допоможе дітям відірватися від попередніх занять, а у довгостроковій перспективі – менше запізнюватись на урок.
•Анонсуйте не лише тему уроку, а і його структуру та цілі: наприклад, спочатку буде тест, потім пояснення матеріалу, далі дві практичні вправи та робота в групах.
•Додайте фізичні розминки. Це може бути гімнастика для очей, дихальні вправи або гра “Саймон каже” (учень або вчитель говорить “Саймон каже: присісти” і всі присідають).
•Давайте учням можливість висловитись: поділитись особистими враженнями та думками на тему уроку, працювати у групах та презентувати результат тощо.
•Додайте інтерактиву: онлайн-вікторини, навчальні ігри, перегляд відео із подальшим виконанням завдання по ньому.
•Привернути увагу допоможуть й періодичні прохання написати відповідь на запитання у чат.
Шановні педагоги!
Розуміємо, як важко, а в той же час цікаво вчити та вчитись у нових умовах організації освітнього процесу.
Це не лише нове навчання, це - нова філософія...
Тому ми створили окремий ''мобільний'' сайт, за допомогою якого ми зможемо організувати систему обміну досвідом та прямої взаємодії з Вами, розробити рекомендації щодо
організації дистанційного навчання з використанням хмарних технологій та спробуємо повчитись самі.
(перейти за посиланням)
Запрошуємо Вас до співпраці!
''Оцінювання в дистанційному навчанні: запитання-відповіді'' (за матеріалами сайту НУШ)
Перелік україномовних онлайн навчальних ресурсів
Для батьків
Як організувати навчання дитини під час карантину (10 порад батькам)
Розклад відео уроків
Психологічний супровід дітей та дорослих під час карантину
«Дізнайся про свою суперсилу»: інформаційна кампанія для дітей щодо коронавірусу
5 основних речей, які мають знати батьки про коронавірусну інфекцію COVID-19
Карантин у школах – діти самі вдома. Відповідальність і обов’язки (за матеріалами сайту https://pedpresa.ua)
Як організувати онлайн-навчання дитини: огляд корисних програм
Для вчителів
Як організувати дистанційне навчання для першачків
Сервіси дистанційного навчання для вчителів
Лайфхаки від Мінцифри
35 інструментів для дистанційного навчання – добірка НУШ
Освітній серіал ''Цифрові навички для вчителів''(https://osvita.diia.gov.ua)
Дистанційне навчання під час карантину: що робити школам, батькам і МОН. (https://nus.org.ua)
Як організувати дистанційне навчання під час карантину? (за матеріалами сайту https://pedpresa.ua)
Як організувати дистанційне навчання учнів — покрокова інструкція (найактуальніші
поради від зіркового вчителя, фіналіста Global Teacher Prize Ukraine Юрія Гайдученка)
Free online платформи
Платформа для дистанційного та змішаного навчання «Всеукраїнська школа онлайн»
learning.ua (найбільша освітня онлайн-платформа)
Online Test Pad (створення дистанційних курсів, тестів, кросвордів тощо)
Educational Era (студія онлайн-освіти)
iLearn (гейміфікована платформа для підготовки до ЗНО, предмети)
Оnline тренажери
WebPen.com.ua (Тренажер з правопису української мови)
learningapps.org (Система готових вправ з різних предметів з можливістю автоматичної перевірки системою)
Оnline система дистанційної підтримки навчання у школах, ліцеях та гімназіях України
Тестовий сервіс ClassTime
Месенджери
(телекомунікаційна служба для обміну текстовими повідомленнями між комп'ютерами або іншими пристроями користувачів через комп'ютерні мереж)
Viber
Telegram
WhatsApp
Таск-мененджери (програми, що допомагають
оптимізувати роботу колективу, сформувати і розподілити завдання, встановити дедлайн
і стежити за ходом роботи, коментувати й обговорювати – і все це в одному місці)
Worksection
Trello
Slack
Bitrix24
Teams
Веб-конференції
Zoom
Skype
Hungouts
Teams
АРХІВ
|