Новини
Контакти
Заклади
дошкільної освіти
Заклади
загальної середньої освіти
Заклади
позашкільної освіти

Знайомство з Moodle


Moodle, або модульно-динамічне, об’єктно-орієнтоване освітнє середовище – програмний комплекс, що забезпечує мережну платформу створення та проведення освітніх курсів дистанційного навчання. Розробку Moodle як альтернативу поширеній тоді системі WebCT розпочав Мартін Дугіямас в середині 90-х років, перша версія системи вийшла 20 серпня 2002 року. З тих пір постійно проводилися нові випуски системи, що включали додаткові можливості, кращу маштабованість та поліпшене виконання.
Цей комплекс забезпечує розробника навчального ресурсу великою кількістю інструментів, які надають можливість співпрацювати на рівнях учень – учень, учень – викладач, викладач – учень в мережному варіанті, або учень – система керування курсом, система керування курсом – учень в оф-лайн режимі роботи.
При підготовці та проведенні занять на платформі Moodle викладач може використовувати її можливості, за допомогою яких організовує вивчення матеріалу таким чином, щоб форми навчання відповідали цілям та задачам конкретних занять. Основні характеристики системи, які дозволили їй стати визнаним лідером серед програмного забезпечення цього типу:
розширена функціональність, що надає:
- можливість викладу навчальних матеріалів в різних форматах, як в вигляді ресурсів (текстові документи, документи Word, графіка, анімація, відео, звук, тощо в різних форматах) так і в вигляді діяльностей (обговорення в вигляді форуму чи чату, використання структурованих уроків, в яких перехід учня від однієї частини уроку до іншої проходить тільки після проходження тесту, на якому визначається рівень засвоєння знань, робота учня в он-лайн зошиті, використання Вікі-технологій, тощо);
- можливість поточної первірки отриманих знань з оцінюванням в автоматичному чи віддаленому ручному режимах, коригування навчального індивідуального плану кожного з учнів в залежності від отриманих результатів тестування в ручному та автоматичному режимах, останній проводиться за алгоритмом, заданим керівником ч розробником курсу. Реалізується з використанням різного типу ресурсів (завдання, практикуми, семестри, контроль активності, тестові завдання,тощо);
- можливість аналізу активності учнів, ведення журналу актиності учня та реєстрації його навчальних досягнень на протязі всьго періоду навання.
висока надійність та захищеність системи: зручність адміністрування та управління навчанням;
простота оновлення контенту з можливістю використанняі існуючих шаблонів;
захист ресурсів від несанкціонованих зовнішніх дій;
висока міра стійкості роботи системи як в локальному, так і в мережному режимі роботи;
можливість створеня резервних копій системи (як контенту, так і даних користувачів), які можна використати для відновлення системи в випадку її аварійного падіння.
низька вартість вартість впровадження - сама система безкоштовна, відсутні обмеження за кількістю ліцензій на слухачів (студентів) та підтримуваних курсів. Витрати на впровадження системи, розробку курсів і супровід - мінімальні, вони не потребують спеціальних технічних знань ( адмініструвати систему здатний користувач з поглибленими знаннями в області мережних технологій, а при створенні курсу визначальний характер мають тільки знання в тій області, по якій створюється курс, з технічних знань для автора достатньо мати навики впевненого користувача комп'ютера); наявність вбудованих засобів розробки та редагування навчального контента, інтеграції різноманітних освітніх матеріалів різного призначення та підтримка міжнародного стандарту SCORM - основи обміну електронними курсами, що забезпечує перенесення ресурсів в інші системи (з інших систем); модульність – наявність в навчальних курсах набору блоків матеріалу, які можуть бути використані в інших курсах;
зручність та простота використання - інтуїтивно зрозумілий інтерфейс та технологія навчання (можливість легко знайти меню допомоги, простота переходу від одного розділу до іншого, можливість підказок інструктора, тощо;
наявність вебсайту moodle.org, який виступає в ролі централізованого джерела інформації, дискусій та співпраці серед користувачів Moodle - системних адміністраторів, викладачів, дослідників, проектувальників і, звісно, розробників. Подібно Moodle, сайт постійно розвивається, щоб забезпечувати потреби суспільства. Moodle дозволяє організвати чітку систему рольвого доступу до ресурсів, достатня захищеність якої захищає від перегляду небажаними користувачами тих даних, які для них не відведені. Цим забезпечується можливість проведення мережних контрольних робіт (а інструментів для їх організації система надає в великій кількості). Крім того захищеність ресурсів від доступу постронніх користувачів мережі дозволяє в навчальний курс вводити такі активні елементи, як тематичний чат, форум, Інтернет-семінар, робочий зошит, тощо.
Офіційний сайт Управління освіти адміністрації Індустріального району Харківської міської ради 2016 (C)